Επαγγελματική Κάρτα: Πόσο απαραίτητη είναι σήμερα; (+bonus Χρήσιμες Συμβουλές)

2022-07-19

Από: Δημήτρη Θεοδώρου (Digital360 Owner)

Εσείς θα δεχόσασταν να μην έχετε Ταυτότητα;

Η απάντηση στο ερώτημα του άρθρου είναι απλή: Η επαγγελματική κάρτα είναι απολύτως απαραίτητη, ακόμη και σήμερα! Αποτελεί ουσιαστικά την ταυτότητα της Επιχείρησης. Πως θα νιώθατε εάν εσείς, ως φυσικό πρόσωπο δεν είχατε ταυτότητα; Η ταυτότητα καθορίζει το ποιοι είμαστε, πως μας λένε, που βρισκόμαστε και κάποια ακόμη βασικά χαρακτηριστικά, που μας κάνουν να ξεχωρίζουμε ως οντότητα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την Επαγγελματική κάρτα μιας Επιχείρησης, ή ενός ελεύθερου Επαγγελματία.

Αναπόσπαστο μέρος της εικόνας μιας Επιχείρησης

Η επαγγελματική κάρτα αντιπροσωπεύει την Επιχείρησή μας στην τσέπη του πελάτη. Είναι η εικόνα μας, ή αλλιώς μέρος της Εταιρικής μας ταυτότητας. Η Εταιρική ταυτότητα μιας Επιχείρησης πρέπει να είναι ενιαία παντού. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως εάν κάποιος επισκεφτεί την επιχείρησή μας, τον χώρο μας, ή την ιστοσελίδα μας, ή τα Κοινωνικά μας Δίκτυα και βρεθεί η κάρτα μας ή το φυλλάδιό μας στα χέρια του, να συνειδητοποιήσει ότι πρόκειται για την ίδια επιχείρηση. Πρέπει να βλέπει το ίδιο λογότυπο, τον ίδιο συνδυασμό χρωμάτων, τις ίδιες γραμματοσειρές και το ίδιο στυλ παντού. Όλα τα παραπάνω αποτελούν την ενιαία μας Εταιρική ταυτότητα. Σημαντικό μέρος της ταυτότητάς μας, της κουλτούρας που διέπει την Επιχείρησή μας δηλαδή, αποτελεί ως αναπόσπαστο κομμάτι της και η Επαγγελματική μας κάρτα.

Γιατί την χρειάζομαι ενώ υπάρχει το Ίντερνετ;

Γιατί η κάρτα είναι που θα σε βοηθήσει να σε βρουν στο Ίντερνετ. Στην κάρτα δεν μπορείς να γράψεις τα πάντα. Είναι όμως το εισιτήριο για να σε επισκεφτεί κάποιος online! Ακόμη και αν οι πελάτες σου δεν περιορίζονται σε τοπικό επίπεδο και σε αναζητούν στο ίντερνετ, αυτοί με τους οποίους έρχεσαι σε επαφή  από κοντά, οφείλουν να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και τι καλύτερο να σε βρουν με ένα μόνο κλικ; Με την προσθήκη QR code στην κάρτα, ο κάτοχος της κάρτας σου μπορεί με ένα απλό σκανάρισμα να μεταφερθεί στην ιστοσελίδα σου ή να σε ακολουθήσει στα Κοινωνικά Δίκτυα. Click & Follow που λένε...


Τι είδους Επαγγελματική Κάρτα να φτιάξω;

Εδώ η απάντηση ποικίλει και εξαρτάται από το είδος της Επιχείρησης και όχι με το διαθέσιμο budget. Είναι ίδιας βαρύτητας λάθος στρατηγική να έχεις το μίνι μάρκετ της γειτονιάς και να φτιάξεις μια υψηλού κόστους, σούπερ πολυτελή κάρτα (γιατί έτσι νομίζεις πως θα κάνεις εντύπωση) με το να έχεις ξενοδοχείο στη Μύκονο και να φτιάξεις κάρτες με 30€ (γιατί και αυτή κάνει την δουλειά της). Η επιλογή της ποιότητας και της σχεδίασης της κάρτας είναι μία "δήλωση" (statement όπως λένε και στο χωριό μου) από μόνη της. Η ίδια η κάρτα δηλαδή, στέλνει το δικό της (υποσυνείδητο) μήνυμα, πριν καν μπει στον κόπο ο πελάτης να την διαβάσει!

Οι συγκεκριμένες κάρτες είναι φτιαγμένες από χαρτί 700γρ, έχουν ανάγλυφο αποτύπωμα, χρυσαλοιφή, βαμμένο σόκορο και κοστίζουν μόνο... 1.826 δολάρια τα  1000 τεμάχια...
Οι συγκεκριμένες κάρτες είναι φτιαγμένες από χαρτί 700γρ, έχουν ανάγλυφο αποτύπωμα, χρυσαλοιφή, βαμμένο σόκορο και κοστίζουν μόνο... 1.826 δολάρια τα 1000 τεμάχια...

Οπότε καλό είναι να συμβουλευτείτε τον Διαφημιστή σας και να ακούσετε προσεκτικά τι έχει να σας πει, πριν καταλήξετε στο τι κάρτα θα φτιάξετε. Ένας σωστός επαγγελματίας θα σας προτείνει την κατάλληλου ύφους και budget κάρτα, και όχι την πιο φτηνή ή ακριβή και οφείλει να σας εξηγήσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε επιλογής.

Καλό χαρτί είναι το παχύ χαρτί;

Όχι απαραίτητα! Συνήθως όσο πιο λεπτό το χαρτί, τόσο καλύτερη η ποιότητα εκτύπωσης, όσο και να φαίνεται περίεργο. Η εξήγηση όμως είναι πολύ απλή. Όταν το χαρτί είναι παχύ, είναι συνήθως και πιο απορροφητικό, και τότε το μελάνι της εκτύπωσης έχει την τάση να "απλώνει", με αποτέλεσμα όχι μία τόσο "αιχμηρή"/καθαρή εκτύπωση. Επίσης, υπάρχει περίπτωση χαρτιά ίδιους πάχους (τα ξεχωρίζουμε με βάση το βάρος ανά τετραγωνικό μέτρο, όπως 90γρ, 350γρ, 700γρ κλπ) να έχουν διαφορετική σκληρότητα ή ακαμψία. Ένα πιο μαλακό χαρτί (άρα και πιο εύκαμπτο) δεν σημαίνει ότι είναι λεπτότερο (άρα και ελαφρύτερο) ή υποδεέστερης ποιότητας. Αν επιθυμείτε η κάρτα σας να είναι ανάγλυφη, προτιμήστε χαρτί με μεγαλύτερο πάχος (δηλαδή βάρος). Το βαμμένο σόκορο (πλαϊνό της κάρτας) εφαρμόζεται μόνο σε πάχος χαρτιού των 700γρ αλλά ανεβάζει πολύ το κόστος. Ανάλογα το πάχος και το είδος του χαρτιού μπορούν μετά την εκτύπωση να εφαρμοστούν ειδικά βερνίκια αδιαβροχοποίησης ή πλαστικοποίηση (δεν προτιμάται τη σήμερον). Την πλαστικοποίηση να την αποφεύγετε διότι αφενός ξεφτίζει στις γωνίες εύκολα, αφετέρου δεν επιτρέπει κανενός είδους γραφή πάνω στην κάρτα και είναι ιδιαίτερα επιρρεπής στις υψηλές θερμοκρασίες. Μπορείτε να προσθέσετε δυνατότητα αδιαβροχοποίησης (για πέσιμο νερού, όχι υποβρύχιο) με ειδικό βερνίκι, διατηρώντας χαμηλό το κόστος.

Χαμηλό Budget με "έξυπνη" σχεδίαση

Εξίσου σημαντικό ρόλο, εκτός από την κατάλληλη επιλογή χαρτιού, παίζει και η σχεδίαση μιας κάρτας. Επιλέξτε έναν επαγγελματία γραφίστα για την μακέτα της κάρτας, όχι μόνο γιατί αποτελεί εγγύηση μιας υψηλής ανάλυσης και ποιότητας τελική εκτύπωση αλλά και γιατί μπορεί με συγκεκριμένα, έξυπνα "tricks" να προσθέσει Αξία στην κάρτα σας, χωρίς να ανεβάσει το κόστος! Και εξηγούμαι: Θα θέλατε πολύ η νέα σας κάρτα να έχει χρυσαλοιφή αντί για ένα μονότονο κίτρινο χρώμα, ώστε να προσθέσει πολυτέλεια και φινέτσα στην όψη της αλλά το κόστος η αλήθεια είναι πως θα ανέβει αισθητά και κάτι τέτοιο την παρούσα στιγμή (ειδικά αν είστε στα ξεκινήματα) μπορεί να είναι απαγορευτικό. Ένας επαγγελματίας γραφίστας, ή ένα έμπειρο διαφημιστικό γραφείο μπορεί να προσδώσει στην κάρτα σας την πολυτέλεια που αναζητάτε, χωρίς να πληρώσετε ούτε ένα ευρώ παραπάνω. Το πως το ξέρουν καλύτερα οι ειδικοί, σίγουρα όμως δεν μπορεί να σας το κάνει ο φιλότιμος ιδιοκτήτης του φωτοτυπείου της γειτονιάς.

Σχεδίαση κάρτας με εφέ χρυσαλοιφής, με μηδενική επιβάρυνση στο τελικό κόστος εκτύπωσης
Σχεδίαση κάρτας με εφέ χρυσαλοιφής, με μηδενική επιβάρυνση στο τελικό κόστος εκτύπωσης

Αντί επιλόγου: "Παρήγγειλα καφέ και συ με κέρασες...φαρμάκι" (true story)

Όσο και να μην μας το λένε, οι πελάτες μας τα παρατηρούν και τα αξιολογούν όλα. Μπορεί να μας προτιμούν γιατί είμαστε φίλοι, είμαστε ευγενικοί ή γιατί βρισκόμαστε στην γειτονιά τους ή γιατί απλώς συνήθισαν να μας προτιμούν, όμως όλα τα παραπάνω δεν εξαρτώνται από εμάς αλλά από εκείνους. Και αν αλλάξουν γειτονιά; Και αν πάψουμε να είμαστε φίλοι; Και αν αποφασίσουν να δοκιμάσουν αύριο κάτι άλλο που θα τους ενθουσιάσει; Γιατί να μην το κάνετε πρώτοι εσείς; Γιατί εκτός από φίλος ή απλή συνήθεια να μην είστε και μια συνειδητή επιλογή; Συμβόλαιο δεν έχουμε με κανέναν ότι θα μας προτιμήσει και αύριο, γι αυτό καλό είναι οι πελάτες που έχουμε να εξαρτώνται από εμάς. Εμείς οφείλουμε να προσφέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερη Αξία στον πελάτη μας, να δείχνουμε ότι τον Νοιαζόμαστε και ότι επενδύουμε σε Υψηλής ποιότητας Υπηρεσίες.

Όσο καλό καφέ ή κουλούρι και αν φτιάχνεις, αν όταν σου ζητήσω μια μέρα την κάρτα της επιχείρησης (για να έχω για παράδειγμα το τηλέφωνο εύκαιρο στο γραφείο για μένα και τους συναδέλφους μου), μου απαντήσεις "θα βρείτε το τηλέφωνο στο ίντερνετ" ή "αν θέλετε το τηλέφωνο το γράφει η απόδειξη που σας έδωσα" απλά θα την πετάξω στο πρώτο καλάθι που θα βρω μπροστά μου και αύριο ενδεχομένως να παραγγείλω από αλλού. Γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να κρατήσει ποτέ κανείς μια απόδειξη από καφέ στο γραφείο του.. Και το αύριο λογικά θα γίνει και μεθαύριο και ούτω κάθε εξής. Γιατί απλά η εντύπωση που μου έδωσες ήταν ότι το μόνο που σε ένοιαζε τόσο καιρό ήταν απλά να παραγγέλνω από σένα, και όχι να καλύψεις μια επιπλέον λογική Ανάγκη μου, όταν αυτή προέκυψε. Αντίστοιχα, παρόμοιες ανάγκες καλύπτει ένα φυλλάδιο με τον ανανεωμένο κατάλογο και τις νέες τιμές, η καλαίσθητη σημαία έξω από το μαγαζί με την φίρμα σου (και όχι της μάρκας του καφέ που φτιάχνεις), το αυτοκόλλητο της επιχείρησης στο ποτήρι του καφέ που μου έδωσες κλπ.

Το Σημαντικότερο λοιπόν είναι να Νοιάζεστε για τους πελάτες σας και να το αποδεικνύετε με πράξεις ώστε να γίνετε η Συνειδητή επιλογή τους. Πως; Ξεκινήστε από τα πιο βασικά: Αποκτήστε μια σύγχρονη Επαγγελματική κάρτα που να αντιπροσωπεύει επάξια την Επιχείρησή σας, όταν ο πελάτης την πιάνει στα χέρια του! Το να μην νοιάζεστε ή να δείχνετε ότι δεν νοιάζεστε είναι χειρότερο και από πικρό καφέ, ειδικά όταν τον έχεις παραγγείλει γλυκό.